Sidor

2014-04-06

BF, stadstur och slapp söndag

Så kan man kortfattat beskriva min helg.
I fredags fick jag och Andreas en barnfri kväll med kort varsel. Vi hade turen att lyckas boka bord på Frank. Vi gick all in och valde Frank rules med dryckespaket. Det innebär att "Frank"  bestämmer vad som serveras, man får två förrätter, en varmrätt och en efterrätt. Dryckespaketet är valt utifrån vad man får för mat. Andreas valde kött och jag valde fisk till varmrätt. Som vanligt var maten utsökt! Jag fick rödbeta och getost, pilgrimsmusslor, Skreiptorsk och en fantastisk efterrätt med ananas, passionsfrukt och kokos. Vi hade tidig sittning och var färdigätna strax före åtta. Vi tog bussen hem och var hemma långt före nio. Sen somnade vi båda framför tv:n. Trötta småbarnsföräldrar...


Igår och idag var Andreas i stugan och fixade inför försäljning. Det innebär att jag varit ensam med barnen och vi har haft det supermysigt. De har liite svårt att hålla sams när de får tråkigt, men för det mesta är de urgulliga mot varandra. I går tog vi bussen ner på stan, åt lunch på det fascinabla "Donken" och så gjorde jag ett ärende innan vi tog bussen hem igen. Det var världens äventyr att få åka buss. Jag tror ärligt talat att vi skulle kunna ta en sväng bara för åkandets skull någon gång ;) Felix fick tag på ett par gamla solglasögon precis innan vi skulle gå. De hade bara ett mörkt glas, så jag plockade raskt bort det. Han satte glatt på sig bågarna och hade de på sig under hela bussturen ner på stan.
Idag har vi mest slappat, hoppat studsmatta, läst böcker och spelat memory. En skön och härlig söndag helt enkelt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...