Sidor

2014-07-01

Kycklinggratäng

Inspirerad av ett annat recept lagade jag till en kycklinggratäng till kvällsmat.

Detta använde jag idag:

300g Philadelphiaost
2 dl cremefraiche med fetaost och soltorkad tomat
ca 2 dl riven ost
800g kycklingfilé

Skär kycklingen i bitar och stek så gott som färdiga. Jag kryddade kycklingen lite med vitpeppar och salt. Blanda philadelphiaosten och cremefraiche och lägg i en ugnsfast form. Lägg den stekta kycklingen på blandningen och toppa med riven ost. In i ugnen ca 20 minuter på 175grader. Jag serverade med ris och en grönsallad.
Jag strödde på lite chiliflakes på min portion för att få lite hetta.

Den här kombinationen var väldigt god, men nästa gång ska jag nog öka på kryddningen lite. Dels tänker jag mig att lite mer soltorkad tomat inte skulle vara fel. Sen tänker jag mig att det kunde vara gott med en blandning av stekta champinjoner och lök i cremfraicheblandningen. Det är ju bara att prova sig fram till en kombination som passar. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...