Sidor

2014-08-28

Att dansa

Malva älskar att dansa. Väldigt ofta slår hon på vår högtalare med musik det första hon gör när hon kommer hem från förskolan. Och dansar. Och vill att vi ska titta på när hon uppträder. I våras hade förskolan Eurovision Song Contest som sommaravslutning. Alla barn (som ville) fick ställa upp med ett bidrag. Föreställningen gick mest ut på att dansa till en vald sång med förutbestämd koreografi. Malva tyckte det var jättespännande att öva inför detta. Sen blev hon lite blyg när det väl var dags för uppvisning, men vad gör det? Hon stod på scen tillsammans med 3 kompisar, inför ett hav av föräldrar.

Jag frågade tidigt i våras om hon ville börja dansa i höst, och det ville hon. Jag anmälde henne till Kommunala kulturskolan och vi hade turen att få en plats. Igår var det så dags för första lektionen. Jag vet inte hur det var, eftersom vi föräldrar är strikt förbjudna att närvara. Men det var en glad tjej jag hämtade efter lektionens slut. Jag frågade om det varit kul och det tyckte hon. De hade gjort "så här, och så här, och så var vi stjärnor". Gott betyg nog :)

Ska man dansa "måste" man ju ha dans-kläder. I söndags tog vi en sväng till H&M för att inhandla det som behövdes. Det blev en full kattmundering. Dansskor, tights och t-shirt (som bara får användas till dans enligt M, inte gymnastik!) Inte vet jag, men kanske blir man lika smidig som en katt om man har kattansikten på skorna och tightsen?



1 kommentar:

  1. Snygga danstights hälsar Alvina (som har likadana). Eller egentligen sa hon "Mina byxor!!" ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...