Sidor

2014-10-26

Fredagsmys, kompishäng och sköna söndag.

I fredags hade vi barnvakt, och bord var bokat på Indigo, en tapasrestaurang i stan. Vi var där tillsammans med Tommy och Henriette. Vi började med att ta in en Cava och sen mumsade vi  i oss en avsmakningsmeny. Det var mer mat än vi orkade och supersmarrigt.




Igår lämnade jag Andreas hemma för att kurera hans förkylning och lät honom ha egentid med barnen medan jag stack till Åsa ett par timmar. Vi ses ju i princip varje dag på jobbet, men nu fick vi tid bara för oss och timmarna flög iväg.


Felix lagar mat på lekspisen i köket        Massor av smarrigt fika hemma hos Åsa
Vi hade inget bröd hemma i lördags morse. 
Jag och Felix bakade scones och tände ljus. 
Tada, mysfrukost!

I natt ställde vi om klockan till vintertid, vilket innebär en timmes mera sömn. Något våra barn tog fasta på och sov tills min väckarklocka väckte oss alla. Jag stack iväg till kyrkan för högmässosång. Väl hemma hade vi en slö härlig söndag. Barnen och Andreas var ute en sväng i trädgården och jag slappade framför TV:n, diskade undan och tvättade lite. Typiskt söndagspyssel.

Nu är det Maria Lang på TV och sen är det dags att avsluta veckan, så att vi orkar med nästa. Den är lite mindre fullspäckad på vardagskvällarna, men vi har fullt upp ändå. Renovering av badrum är nära förestående och det är en hel del val och inköp som måste göras. Så spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...