Sidor

2014-11-23

Vänner sen länge

I går var en riktig slappardag. Jag plockade lite hemma och passade på att vila lite middag. Kl. sex träffade jag Åsa och vi gick på HongKong för att äta och fira lite. För tjugo år sen! kom jag hem efter att ha rest med UWP och lärde känna denna fantastiska människa. Jag är så glad och tacksam över att få ha henne i mitt liv!

I morse åkte Andreas iväg för att skriva kontrakt med köparna av hans stuga och jag och barnen stannade hemma och passade på att baka lite. Det börjar närma sig advent och vad passar bättre än att baka saffransbröd. Jag bakade en saffranskrans och barnen fick göra ett par lussekatter var. Receptet hittade jag på tidningen hembakats websida. Jag skippade dock kardemumman och bytte ut pärlsocker mot kokos eftersom jag upptäckte att pärlsockret var slut :( Hur resultatet smakar får vi se nästa helg när vi ska fira Felix.

Jag hann inte ta ut kransen ur ugnen innan det var dags att åka ner på stan och tillsammans med 3 andra från kören sjunga ett par julsånger för att göra reklam för levande julkrubba. (6 januari kl. 16 kan man se Levande julkrubba på Bondtorget) Ane-Marit var med och gjorde reklam i sin egenskap av regissör, och vi passade på att ta en kaffe efteråt. Vi ses väldigt sällan nu för tiden, så det var verkligen kul att få ta igen lite!

Varm och glad i kroppen efter härliga möten med goa vänner så kom jag hem till en nästan 3-åring som roat sig med att måla med tuschpenna i soffan. Välkommen tillbaka till livet som småbarns-förälder ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...