Sidor

2013-11-23

Lunch-kalas och sömnsvårigheter

Vi firade Felix för första gången idag. Familjen var först ut. Mormor, morfar, farmor, farfar, farbror med familj och pappas kusin med familj. Ja, och så vi då. Det blev sammanlagt 17 personer! Vi bjöd på lunch bestående av Chili con carne och sedan blev det fika till efterrätt. jag försökte mig på att baka marängbotten i går, men den  var tyvärr inte klar i morse. Alldeles för ogräddad, så jag passade på att köpa en tårta när jag ändå skulle till affären för att kompletteringshandla lite. Det ironiska var att när jag kom hem och gräddade på maränger lite så blev den bra. Så nu har jag både en marängbotten och en köpt tårtbotten att göra tårta på till morgondagens kalas...

Våra barn har lite problem att sova efter vår semester. Jag tror även att det spär på lite att de är lediga i fem dagar efter hemkomst innan det blir vardag. Felix missade middagsluren idag när det var kalas från 12, så vid fem tiden var han så trött att han inte ens ville ha kvällsmat. Vi lade honom och han somnade på två sekunder. Bara för att vakna ett par timmar senare. Jag försökte söva honom mellan åtta och nio och sen gick vi upp en stund. Vi åt en macka och nu har Andreas försökt söva honom i en halvtimme utan resultat. Klockan närmar sig elva och ungen vägrar att somna... I morgon är det till att han sover middag när han  ska, så vi får tillbaka våra kvällar. Sånt här strul med barn som inte sover suger musten ur mig. Vi vuxna får ingen egentid, får inget gjort och kan inte ens titta på tv eftersom vi söver barn om vart annat... Men det blir nog bra bara vi får in lite rutiner igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...