Sidor

2014-06-08

Helgen går mot sitt slut

Sjätte juni och pingst inföll samma helg i år. Det innebär att pingsten blev tre dagar lång i år även om det var fredagen som var extra ledig och inte måndagen (annandag pingst). Egentligen spelar det ingen roll varför jag är ledig, men jag måste erkänna att det är superskönt att vara ledig en dag extra. Speciellt när vädret är så fint som det varit under dessa tre dagar. I går var vi mest hemma och pysslade lite. Felix gjorde toa-premiär, vi låg i sängen på morgonen när han utbrast -Mamma, ja é kissnödi! In med grabben på toa av med blöja och där satt den! Han följde glatt med till ICA Maxi och handlade och valde sina första kalsonger. (Att det sen inte kommit något mer på toa utan i blöjan och på golvet säger vi inte så mycket om, det tar ju lite tid att lära sig)

I går eftermiddag åkte vi hem till fam. R-P. Det var länge sen vi var där och ungarna blev jätteglada av att träffas, så nu får vi allt se till att det blir lite oftare. Vi grillade kyckling och jag hade med mig en rabarber/jordgubbspaj. Mums mums. Jag och Å bubblade om allt mellan himmel och jord och hade nog snackat än om inte barnen behövde komma i säng. På väg hem såg vi det här rödljuset.

Format som ett hjärta. Det finns minst ett till i stan. Undrar vem som gjort dem och om de betyder något?


Idag var jag och barnen ensamma på förmiddagen. Andreas och Mats tog en tur på golfbanan. I morse kom det ett sms från Linda som resulterade i att de kom och hängde med oss medan gubbarna slog bollar. Lika mysigt som alltid. 

Resten av dagen har vi njutit av vädret och jag vill verkligen inte att helgen ska ta slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...