Sidor

2014-06-02

När luften går ur

Maj månad var på många sätt en fantastisk månad, men den var också fylld av stress och sorg. Så jag valde att ligga lågt med bloggen, eftersom jag inte hann med den och kände att det fanns annat som behövde prioriteras. Sömn till exempel.

Förutom mycket på jobbet, så var jag ansvarig för pensionsfesten för körens dirigent Agneta. I 23 år ledde hon kören med bravur, så jag var mån om att festen skulle bli bra och att Agneta skulle trivas - vilket jag uppfattade det som att hon gjorde. Vi hade en avslutningskonsert i domkyrkan och sedan middag efteråt. Jag lyckades faktiskt hålla tårarna borta ända tills det var två sånger kvar på det ordinarie konsertprogrammet, men sedan var det med nöd och näppe som tonerna kom ut som de skulle.

Maj var också månaden när farmors livskamrat gick bort. Så vi avslutade förra veckan med långledigt (för 3/4-delar av familjen) och begravning på fredag eftermiddag. Efter avskedet åkte vi till stugan och hängde med Andreas bror, svägerskan och kusinerna. Vi hade tur med vädret och helgen var helt fantastisk!

Nu sitter jag och försöker sy ihop semestern lite smått. Det blir fullt upp: Kolmården, Astrid Lindgrens Värld, Gotland och så lite slappartid i stugor och hemma. Jag hade kunnat tänka mig att skippa ALV eftersom vi ska till Gotland, men häromdagen frågade Malva när vi skulle hälsa på hos Karlsson på taket. Jag försökte verkligen fråga om vi inte kunde vänta med det till nästa år eftersom vi ska hälsa på Pippi, men nixpix. Har mamma lovat så har hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...