Sidor

2010-05-23

Bröllop nr 1


Denna sommar kommer att vara väldigt kärleksfull för min del. Jag ska på inte mindre än 5 bröllop! (Kan väl tillägga att jag förra året inte var på ett enda)

Tre av bröllopen är jag bjuden på som gäst, och de två sista ska jag sjunga på. Jag har lovat att sjunga på en arbetskamrat dotters bröllop och veckan efter är det en arbetskamrat som gifter sig. Jag sa till A lite skämtsamt att vi måste föra nogranna anteckningar gällande sådant som vi tycker är bra och sådant vi helst vill försöka undvika.

Gårdagens bröllop hade inget att anmärka på. Snarare så kan man säga att det bara fanns saker vi vill ta efter ;)

Själva vigseln förrättades utomhus (vädret var kanon!) av en ungdomsvän till brudparet. Sen var det lite mingel innan det var dags för middagen. Vi fick god mat, talen var många, men lagom långa och roliga att lyssna på. Sen dansade vi till levande musik tills vi hade ont i fötterna.

Vi var på bröllopet hela familjen. Mina föräldrar, A och M. Runt 20-21 försökte mamma och pappa få M att somna. Vi trodde att de lyckades och vagnen stod utanför lokalen. Jag gick dit och kikade lite på M och hon låg så sött med tummen i munnen. Men det visade sig strax att den lilla rackarungen sov räv. Så vid tio-tiden skjutsade pappa hem A och M så att hon fick sova.

1 kommentar:

  1. 5?! Du slår nog de flesta med det. :) Själv ska jag inte på något, det som var i januari i år missade jag eftersom V var sjuk. Typiskt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...