Sidor

2010-05-17

matdagbok


Ett av de bästa sätten för mig (och de flesta andra) att hålla koll på vad jag äter är att skriva upp det. Så egentligen borde jag ha en matdagbok. Tyvärr vet jag också att jag har en tendens att glömma bort mig och inte anteckna allt under en dag. Om jag inte skriver upp det jag äter på en gång finns ju alltid risken att jag glömmer bort att jag stoppat i mig något och så kommer det inte ner på pappret. (dock lägger det sig fint på höften)

En annan fördel med att skriva upp allt jag äter är att det ser så dåligt ut med vissa saker. Ska man låta bli att äta onyttigt, så ser det inte så bra ut med tex choklad på matlistan. Så då låter jag bli att äta för att slippa skriva upp. Så det är väl bara att skriva på.

Dagens intag:
Frukost
 - Lätt youghurt med havregryn, nötter och psylliumfrön
Mellanmål
 - Shake
Lunch
 - Sallad med en skiva fläskfilé
Mellanmål
 - två morötter
Middag
 - En kåldolme
Mellanmål
 - Minikeso med nötter och banan
 - thé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...