Sidor

2012-03-11

hemgjord pizza

När jag handlade igår var det provsmakning av hemgjord pizza på ICA. Det var så gott att jag bestämde mig för att köpa ingredienserna och fixa en egen idag.

M gillade den inte, trots att hon inte ätit mer än 3 räkor och en bit bröd med ost på under hela dagen. Men eftersom pizzan har lite vuxen smak så förstod jag nästan hon inte skulle gilla den. Vi tinade spagetti och köttfärssås åt henne i stället.

Så här såg den ut innan ugnen

Så här såg den ut när den var klar att serveras

Godaste pizzan:
Färdig pizzadeg (men det blir nog ännu godare med egen deg)
1,5 dl creme fraiche
2 pkt Pasta Amore -mozzarella, parmesan och körsbärstomater, från Ridderheims
100g riven mozarella

grädda i ca 10 minuter på 225 grader. När du tar ut pizzan toppar du med  Prosciutto och ruccolasallad.

Den blev helt klart min nya favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...