Sidor

2012-03-18

Långväga gäster

Eller kanske jag borde skriva kortväga gäster? För vi kom överens om att 2,5 timmes resväg inte är så himla långt egentligen! I alla fall så var E och J här i helgen med sina tjejer A och M.

E och jag träffades när vi jobbade på samma call-center en gång för länge sedan. Vi umgicks inte då, mer än att vi hängde i rökrutan på rasterna. Sen gick det några år och så träffades vi igen när vi var på förlossningsinformation hösten 2008. Båda var höggravida och hennes äldsta dotter A är nästan exakt en månad äldre än M. Så det föll sig naturligt så att vi umgicks en del när vi var mammalediga. Sen när de fått sin andra dotter M flyttade de och sen dess träffas vi inte lika ofta längre. Men vi håller kontakten på nätet via våra respektive bloggar och FB.

I alla fall så kom de igår och hälsade på. Efter lunch så tog vi en sväng till IKEA och shoppade loss. Jag som inte skulle ha något lyckades hitta prylar för ett par hundra (som vanligt) Bland annat följde det med två sådana här som jag tänkt ha på altanen i sommar:
Solvinden solcellslampa, bilden lånad från IKEAs hemsida

När vi kom hem lekte barnen lite och sen var det dags för kvällsmat för deras del och sen saga, välling och sova. Medan resterande vuxna nattade barn passade jag på att laga vuxenmiddag. Det bjöds på Ullströmska grytan. Gott tyckte vi alla. Barnen sov snällt i sina sängar och vi vuxna åt pratade och delgav varandra appar på telefonerna ;)

Det är kul med besök som gillas av hela familjen. Vi trivs jättebra med E och J och M älskar deras tjejer. När vi åt kvällsmat idag pratade jag och M om vad vi ska hitta på i morgon (dagisfri dag). Hon ville leka med barnen. När jag frågade om hon menade de barnen som sovit över hos oss - sken hon upp med hela ansiktet och sa JA. Tyvärr fick jag göra henne besviken, det blir "bara" lekparken om vädret tillåter.

Vi hann med en promenad tillsammans med fam N också. Vi slog dem en signal efter dagens lunch och frågade om de ville haka på. Det blev en stillsam promenix nere vid hamnen, med fika som fam N bjöd på. Det har varit en rolig men intensiv helg så jag somnar nog ovaggad i kväll.

Måste förresten få visa vilken otroligt fin filt E har sytt till F.
Bilden är lånad från E:s hemsida
Det är ett lapptäcke med fleece på baksidan. Perfekt att ha i vagnen, eller bara för att mysa med! Det är så roligt för M har en massa filtar som är "hennes", men det här är den första som är bara F:s, Tack igen E!

2 kommentarer:

  1. Tack själv! Hoppas vi ses snart igen! Både ni och era ungar är helt underbara! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig helg och vad roligt att grytan blev bra =0).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...