Sidor

2012-03-23

Hur sätter man en rubrik på en vanlig vardag mitt i livet?

Jag gillar att blogga, annars hade jag ju lagt av, men det finns en sak som jag tycker är jobbig och det är att hitta en passande rubrik till varje inlägg. Som dagens inlägg tex, som mest kommer att vara en dagboksanteckning över vad vi gjort. Hur rubricerar man det?

Förmiddagen tillbringade vi på ÖF. M tycker att det är så roligt där att hon inte vill gå hem när de stänger kl.12. Syskonfotograferingen gick sådär. M ville inte vara med på bild, så vi fick lura henne lite. Ska bli kul att se resultatet. Vi åt sen frukost, så lunchen intogs efter att vi kommit hem. Vi åt hemma hos mormor och morfar och jag passade på att läsa tidningen. Då såg jag att DollarStore öppnade idag och det ligger 10 minuters gångväg från oss, så det blev en liten promenad dit. Massor av folk, så vi köpte inte så mycket, men det fanns en hel del smått och gott.

Dagens utmaning bestod i att natta två barn på egen hand. A var på AfterWork så det var bara att ta med sig bebisen in till M:s rum och säng. Intressant måste jag säga, men det gick bra tillslut efter att F somnat i min famn och jag lagt honom i fotänden på M:s säng, så att hon sen kunde sova på min arm ;) Det tog lite längre tid än vanligt, men det gick. Tack och lov att jag bara har två barn!

I morgon står det barnteater på schemat och jag och A ska ut och äta på kvällen. Det ser jag fram emot, så nu ska jag pumpa lite så att F kan vara hemma med mormor och morfar när mamma roar sig på stan.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med det är svårt att komma på rubriker ;-) Kul att du fortsätter blogga tycker jag KRAM

    SvaraRadera
  2. Även jag tycker att rubrikerna är svårast ;-). Jag hoppas att ni får en mysig middag på F ikväll!

    SvaraRadera
  3. Haja, ja tur man bara har två barn! Man borde oavsett få en extra arm för varje barn hävdar jag. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...