Sidor

2013-07-14

helgen som gått

Här har det varit fullt upp vill jag lova!

I fredags fick vi "finbesök". Det var fam R som kom och hälsade på. Barnen fick träffa Wilma för första gången. Malva var lite för förväntansfull att Kristin och Håkan skulle komma, så hon fattade nog inte riktigt att Wilma är deras ;)

Vi bjöd på revbensspjäll, cole slaw och majs. Receptet på revbenen hittar ni här och cole slaw-receptet hittade jag på kokaihop.se  

Cole slaw

Se fler recept från Kurisutina på kokaihop.se.


Till efterrätt bjöd vi på hemgjorda maränger, jordgubbar, vispad grädde och vaniljglass. Nu så här i efterhand kommer jag på att det hade varit smarrigt med chokladsås till, men det får bli en annan gång ;)

Jag glömde naturligtvis att fota maten, så den första bilden har jag lånat av Kristin.


I går lördag var det så dags för nya äventyr. Vi ska på bröllop i augusti, och nu var det dags för möhippa. Jag åkte hemifrån runt halv nio och styrde kosan mot Linköping. Jag var framme två timmar senare och hann med en snabb shoppingrunda på IKANO-huset innan det var dags att träffa de andra tjejerna kl. 12. Vi rövade med oss den blivande bruden som inte hade någon aning om att vi var på väg. Picknick i parken, Laserdome, grillning och Limousine ner på stan för en sväng om på krogen. Fast då hade jag redan åkt. Jag drog mig hemåt vid halv elva. Jag valde att inte festa och vara hemma och umgås med barnen idag. Det var lite motigt att köra de sista kilometrarna, men det gick bra. Halv ett var jag hemma och jag lovar att jag inte hade några problem att somna!



1 kommentar:

  1. Tack för en supermysig kväll med fantastisk mat! Allting var supergott och din cole slaw var något extra, så god och fräsch!Jag hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa gång, och innan dess ska vi ha hunnit med en tjejträff på tu man hand också tycker jag ;-). Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...