Sidor

2010-09-12

Höst


I helgen var det dags för bryggupptagning i A:s stuga. Vi åkte dit i fredags och hade en jättemysig kväll med fam. E och morbror P. I går skulle så bryggan upp. Kl. 10 var det samling. 10.03 vaknade jag och fick liv i A som rusade in i duschen och så iväg. Jag och M klev upp och hann inte mer än upp för trappen när A kom tillbaka in. Magsjuka. Då är det inte så lätt att jobba fysiskt. A kröp ner i sängen igen och jag och M åt frukost. Mitt illamående kom som ett brev på posten. (psykiskt förståss) Jag konstaterade att det var lika bra att packa ihop oss och åka hem innan jag och M också blev dåliga.

Väl hemma piggnade A på sig och nu undrar vi om det kanske är var så att det var en mild matförgiftning? Men för att vara på den säkra sidan och inte smitta ner någon så hoppade vi över de båda 1-års kalasen vi var bjudna på. Så plötsligt hade vi en helt tom oplanerad söndag framför oss. Vi åt frukost och mös, duschade, tvättade lite tvätt, städade lite i tvättstugan. Sen åt vi lunch och satte i M i vagnen. Hon sov hela vägen ner på stan och vi fick oss en trevlig promenad. Freddy Amigo sjöng nere vid fiskartorget, och väckte M. Hon uppskattade tydligen inte sången ;)

DVD-skivor införskaffades på CO och sen fick vi en Caffe Latte på Kalle på Spången. Sen promenerade vi hem igen. En underbar dag och vi var ute i tre timmar. Det var riktigt varmt och skönt och jag och A tog av oss jackorna. Men löven på träden börjar bli gula och luften har den där krispiga lukten av tidig höst. Fram med värmeljus och filtar, hösten är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...