Sidor

2011-07-27

Baka mera ;)

Idag när jag klev upp så ställde jag mig och bakade en massa. Först gjorde jag dessa supergoda tekakor. Tack Patricia för receptet
 
När tekakorna var klara slängde jag och M ihop en sockerkaka med äpple och kanel i och sedan avslutade jag med att göra en blåbärspaj. Tyvärr glömde jag att fota mina andra bakalster, men å andra sidan har väl alla människor sett en sockerkaka och en blåbärspaj förut? 

M var jätteduktig på att hjälpa till med att baka. Först hjälpte hon till med att hålla i elvispen när vi vispade ägg och socker. Sen blandade hon mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel och slutligen hjälpte hon till med att lägga i äppelskivorna i smeten i formen. Jag visade med den första äppelskivan hur jag ville att hon skulle göra och sen lade hon i resten. Så duktig (och stolt) liten tjej som blir större och duktigare för varje dag som går!

2 kommentarer:

  1. Visst är det så mysigt att baka å greja med småttingarna ;-) Ser jätte gott ut, nu blev jag sugen att baka! ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. De ser så goda ut! Jag måste testa att göra dem =0).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...