Sidor

2011-07-15

Mammas nya nalle

Igår uppgraderade jag äntligen min maskinpark ;)

I nästan 6 år har jag dragit runt på min älskade Sony Ericsson W800, men nu var det dags att kliva in i 2010-talet... Så efter en del funderingar - inte så många ska jag erkänna, bestämde jag mig för en ny lur. Jag hittade ett schysst abonnemang på T2 och så beställde jag även telefonen därifrån. Det här var den 20 juni.... I måndags förra veckan hade jag tröttnat på att vänta utan besked, så jag mailade för att få reda på när telefonen kan tänkas komma. Efter en vecka utan svar tänkte jag att nehe, då får jag väl ringa kundtjänst. Pratade med en flicksnärta som inte verkade ha koll på mycket.
KT:-Jo, det dröjer nog innan du får din telefon. 
Jag: -Hur lång tid räknar du med att det kan dröja? pratar vi veckor eller månader?
KT: -Leverans vecka 27-28 står det här.
Jag: -då borde den ju komma när som helst, eftersom det är vecka 28 nu!?
KT: -då vet jag tyvärr inte hur länge du får vänta.

Nehe, tack för det goddag yxskaft-svaret! 
Så kom det äntligen ett mail, där jag fick reda på att de väntade en ny leverans av telefoner v 30. Men det är inte alls säkert att jag är en av dem som får en då. Så jag ringde till Phonehouse och frågade om de hade telefonen i butiken och visst, det hade de.

Så igår ringde jag till T2 för att säga upp beställningen av telefonen (och abonnemanget - för de satt visst ihop). Det tog nästan 40 minuter och jag blev kopplad ett flertal gånger innan jag tillslut fick prata med en supertrevlig kille och hade lite behörighet att faktiskt göra något. Jag frågade vilken avdelning han jobbade på och fick reda på att satt på Second Line, så då förstod jag ju varför jag fick hjälp tillslut. Det är bara "jobbiga" kunder som blir kopplade direkt till 2nd line.... och jag som var så trevlig hela samtalet!

I alla fall så cyklade jag förbi city på väg hem och gjorde av med en smärre förmögenhet på en ny telefon. Men nu har jag den i handen. Jag är numera en lycklig ägare till en Samsung Galaxy S2 ;)


1 kommentar:

  1. Den var snygg, en riktig skönhet! Jag hoppas att du kommer att trivas med den ;-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...