Sidor

2011-07-30

Härliga dagar i solen!

Vi spontandrog till stugan i torsdags. Planerar att komma hem i morgon söndag, för att förbereda för vårt övernattningsbesök som kommer på måndag. Bröllopsklänningen huserar fortfarande på gästsängen, så det är ju en grej som vore bra att få fixad innan besöket dyker upp;)

När vi vaknar på morgonen är det ganska mulet och lite kyligt (17-18 grader runt 9-10) men sen bryter solen igenom molnen och vi får superfint väder! M har badat både i poolen och i sjön och vi har varit på promenader och lekt och stojat en massa. Goa härliga unge! På dagarna kan väl tilläggas. Nätterna är inte alltid lika roliga... Antingen har hon svårt att somna och ligger och vrider sig i timmar. (eftersom det bara är jag som duger för tillfället och vi måste ligga bredvid tills hon somnar så försvinner ju mina kvällar helt!) Eller som i går - när hon somnar strax före åtta men vaknar runt midnatt och gråter i en halvtimme utan att kunna tröstas. Efter ett somnade hon om, men vaknade vid tre och var vaken en timme till. Dock utan gråt den här gången, men jag vaknade också så sen låg både hon och jag och vred oss i någon timme. Trist att det ska behöva vara på det här sättet, men men. Det är väl tänder eller nåt. Nu när vi har semester gör det ju inte fullt lika mycket eftersom ingen av oss måste stiga upp tidigt för att gå till jobb eller dagis. Men det är värre när dessa perioder kommer och det inte är semestertider,

1 kommentar:

  1. Mysigt med stugliv!!! Jag går gärna en fotokurs med dig! Vilken var det Maria gick? Vet att Eggeborns har en och att det även finns på typ ABF eller någon sådan organisation :-). Vi är lediga torsdag och fredag så någon av dessa dagar kan vi ses. Ska fixa naglar och gå till frissan på fm dessa dagar men annars tror jag att det är lugnt (min kalender är i Västerås så jag har inte superkoll förrens imorgon ;-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...