Sidor

2010-06-25

Glad Midsommar


Vi är i stugan och firar midsommar med A:s familj. Vi har haft en helt underbar dag! M vaknade runt åtta. Det var lite oroligt en stund i natt, så hon vaknade i vår säng. Vi låg kvar och mornade oss  nästan en timme innan jag och M klev upp och åt frukost. Förmiddagen var ganska lugn och avslappnad, vi gjorde inget särskilt. Strax före tolv tog jag och M en promenad. M sov efter någon minut och förblev sovandes under hela promenaden, i 45 minuter. När vi kom tillbaka var det lunchdags och sen gjorde jag nubbesallad, medan M följde med sina kusiner upp till kompisarna och klädde majstång. Jag gjorde färdigt salladen och tänkte att det kunde vara kul att fota gullungen lite. Jag fick mig en svängom jag med, med lilltjejen på axlarna.

Efter dans kring stången gjorde vi i ordning det sista och sen var det dags för midsommarmiddagen. Massor av sill, lax, nubbesallad, ägghalvor, knäckebröd, ost, färskpotatis, öl och nubbe. Och så en massa snapsvisor förstås. Vi rundade av det hela med jordgubbar och vispgrädde. Vi satt ute och åt, vilket inte inträffar varje år, men i år var det tillräckligt varmt och skönt för att sitta ute. Efter maten bytte i sida av huset, för att kunna njuta av kvällssolen. Vi satt kvar ganska länge innan knotten tvingade in oss i stugan. En underbar midsommarafton med andra ord!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...