Sidor

2011-08-28

gamla och nya minnen

Helgen har varit full av framför allt sång. Rephelg med kören stod på schemat både lördag och söndag. I går höll vi på mellan 9 och 17. Efter repet åkte jag hem till en vän som jag gick på högstadiet med. Vi var några stycken som träffades förra året från nian och nu var det dags igen. Sex tjejer som inte setts på ett år ungefär. Massor av prat, skratt och gamla minnen. Samt otroligt god mat. MC är otrolig på att laga god mat och hon tycker att det är roligt också. Igår bjöd hon på kräftsoppa till förrätt. Varmrätten bestod av grillade lammracks, ugnsbakade morötter och rödbetor (från egen trädgård!), rödlöksmarmelad och getostcreme. Efterrätten var en klassisk creme brulée, med frysta hallon (från egen odling så klart) och en äppelkompott. Mums, mums. Det blev sent och klockan var närmare halv tre när jag släckte!

Inte så kul att vakna i morse. Mina vader krampade från åtta ungefär, så jag vaknade till och från fram till halv tio när min mamma tillika barnvakt tyckte att det var dags att kliva upp. Superkul att träffa M igen eftersom vi var ifrån varandra hela dagen igår. När det var dags för rep på eftermiddagen hade jag inte hjärta att lämna henne igen, så hon fick följa med istället. Hon skötte sig ypperligt! Spontant skulle jag tycka att det inte kan ha varit det roligaste att vara med på, men på väg hem när jag frågade om hon haft kul så svarade M ja. Får väl tro på det ;)

Enligt beräknat datum är det 78 dagar kvar. Det är ca 2,5 månad kvar. Det känns  att det börjar dra ihop sig...

1 kommentar:

  1. Åh, vad gott det lät! Mmm, det är snart ett år sen alla vi sex sågs. jag ska ta mig i kragen och titta efter ett datum som vi kan vara här. Det vore så mysigt att ses allesammans. KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...