Sidor

2011-08-21

Härligt med helg!

Lördag fm löste vi melodikrysset, eller vi och vi. A löste krysset i köket medan jag och M satt och tittade på foton på datorn i TV-rummet. Eftersom de rummen har en öppen planlösning så kom jag med glada tillrop och förslag på lösningar. Sen åkte vi iväg på familjeshopping på ICA Maxi inför kvällen. Det är oftast jag som handlar, men idag tyckte jag gott att A kunde få följa med. Sen förberedde vi lite innan K och H kom förbi. Jag och K som älskar kräftor slurpade i oss ett kilo var.

  Grabbarna fick smaka ett par, men högg sen in på det grillade istället.

När äppelpajen var uppäten var det dags för M att sova och vi spelade "Den Svenska Myllan" till efter midnatt. Det var en sån där trevlig kväll som man önskar inte behövde ta slut!

I morse klev vi upp runt halv nio och gjorde oss i ordning för en lekdate hemma hos M och A. E med H och V var också där. Ungarna fick leka av sig lite och mammorna fick prata av sig lite ;) När vi kom hem var M supertrött. Skulle bara söva henne, men det slutade med att jag också sov en timme på eftermiddagen.

I kväll grillade vi till middag och åt en äppelpaj till ;)

Äppelträden dignar av frukt och det blev vaniljsås kvar från igår, så det var inte så svårt att fatta beslut om efterrätt.

I morgon ska M tillbaka till dagis efter fem underbart härliga lediga veckor. Håller tummarna för att det kommer att gå bra, eller det vet jag att det kommer att göra, men hon kommer att vara så otroligt trött på kvällen, så jag kommer knappt att hinna träffa henne. Tur att det är 4 dagars vecka för hennes del den här veckan!

1 kommentar:

  1. Tack för en härlig kväll, och en kanongod äppelpaj! Mmm! Fina bilder!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...