Sidor

2011-08-15

Home sweet home

Så börjar semester lida mot sitt slut. Två dagar kvar av underbar ledighet tillsammans med familjen.

Idag kom vi hem från tio underbara dagar hos min moster med familj i Polen. En riktig "all inclusive" resa. När jag går och shoppar får jag inte ens betala mina inköp själv ;)
Största delen av tiden har vi tillbringat i min mosters stuga. Lata dagar i solen med god mat och dryck (för dem som dricker vill säga. Apelsinjuice, Cola och mineralvatten smakar likadant överallt och oavsett väder)

Vi har även varit lite kulturella. Vi har varit på militärkyrkogården  i Warszawa och besökt min farfars grav, samt tänt ljus på minnesmärkena över de som försvarade Warszawa under andra världskriget. I lördags var vi till Malbork som är ett slott från samma tid som korsriddarna. Jag har även hunnit att läsa ut en bok, vilket inte är det lättaste när man har en 2,5-åring om pockar på uppmärksamhet. Boken var


Jag måste tyvärr säg att jag är besviken. Alla som läst den tycker att den är sååå bra och så rolig. Jag skrattade till ett par gånger, men det gör jag ofta i de böcker jag läser. Annars måste jag säga att det är en rätt banal historia utan djup och jag är till och med osäker på om jag tänker se filmen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...