Sidor

2013-10-18

ekorrhjulet

Dagarna går i ett och veckorna svischar förbi. Jag på måndag morgon och innan jag vet ordet av är det fredag eftermiddag.

Jag har gått ner i arbetstid, så jag jobbar 85%. Jag har lagt upp det så att jag jobbar 8 timmar på måndagar och tisdag-fredag jobbar jag 6,5 timme. A lämnar barnen på morgonen och jag hämtar, kl 16.30 respektive kl. 15. Sen är det bara hem och fixa kvällen som gäller. Vi hinner busa, leka och gosa lite innan det är dags för matlagning. Barnen är trötta och hungriga oavsett om det varit lång dag eller kort dag så vi försöker ha maten på bordet till fem. Efter maten är det lite lek eller bad och så lägger vi Felix runt sju och Malva runt halv åtta. När båda barnen somnat så är det "vår" tid. Men eftersom vi ofta somnar med barnen när vi nattar dem, så blir det inte många timmar kvar som vi orkar göra något med. Och innan vi vet ordet av så är det morgon igen...

En av Felix favoritlekar just nu är att diska. Det blir blött, både på golvet men framför allt på magen, men huvudsaken är att han har kul tycker jag. Och Malva brukar haka på ibland. Inte långt kvar innan vi kan erbjuda lite varmare vatten och diskmedel, så har vi en sak mindre att hinna med på dygnets vakna timmar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...