Sidor

2013-10-20

Födelsedagshelg

Jag har den stora lyckan att kunna lägga ännu ett levnadsår bakom mig. I morgon är det min födelsedag. Men eftersom vardagarna är hektiska nog ändå, så passade jag på att fira även min födelsedag på helgen istället.

I går kväll hade jag bjudit över två av mina bästa vänner med familjer. Den ena familjen kunde tyvärr inte komma på grund av sjukdom, så det blev en familj kvar. Vi bjöd på förrätt bestående av hemgjord tapenad och pesto, philadelphiaost, italienska korvar och crostini. Till varmrätt bjöd vi på potatisgratäng och oxfilé och efterrätten bestod av kladdkaka. Det var precis så trevligt som jag föreställt mig, och det hade egentligen räckt som present, att de dök upp, men jag fick även en jättefin ring.

Idag var det släktens tur. Mina föräldrar var borta, så det fick bli Andreas sida som fick stå för kalasandet. Hans pappa kom redan före lunch och sen dök hans bror med familj och deras mamma upp vid två för fika. Jag fick enhandmålad skål, ett sushi-set och en dörrkrans. Jättefina presenter!

Kvällen har spenderats med lite rester av korv och tapenad, Bron på TV och nu den inspelade säsongsstarten av Solsidan innan det är dags att lägga som 40 och vakna som 41.

Sov gott!

F myser i soffan på morgonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...