Sidor

2013-10-22

Ett år äldre

Jaha, så har det gått ett år till, sen jag fylld år sist. Det blev lite firande i helgen och i går blev jag väckt med frukost på sängen, sång från maken och gråt från dottern som grät hysteriskt för att hon blivit väckt alldeles för tidigt. På jobbet är det väldigt hektiskt just nu och en del som kräver en massa tankearbete. I ett läge blev jag så förvirrad att jag utbrast :
-Ett år äldre, men absolut inte ett år klokare! Sen bröt vi ihop lite min kollega och jag. Bara att bita ihop och komma igen.

Efter jobbet var det dags för min present till mig själv, jag gjorde om mina naglar. Kom hem sent för att vara mig och det tog ett tag innan först barnen kom till ro och så var det ett par samtal innan jag kunde sätta mig till bords och njuta av räkorna och vinet som maken förberett åt oss. Ironiskt så verkade barnen känna på sig att det var något med dagen igår. Först ville inte F somna. Jag tror det tog honom närmare 1,5 timme. Sen vaknade M och kunde inte somna om, så det slutade med att hon fick komma upp en sväng. Hon tittade på när jag bakade en kladdkaka och så kröp vi ner i sängen tillsammans hon och jag. Nåväl, en födelsedag är ju bara en födelsedag och jag misstänker att det blir mer fira av när mina föräldrar kommer hem och sen när mina kusiner kommer i helgen.

 Jag vet inte om det är jag eller Jessica som är färgblind. När hon frågade vilken färg på naglarna, så sa jag att allt utom rosa funkar. Hon kontrade med att röd-brun nu när det är höst blir fint.  Men missförstå mig rätt, jag är nöjd med denna rosa som går under namnet Dragon Fruit. Och eftersom det aldrig kan bli för mycket glitter, så lade hon på tre olika ;)

Det här fina Pandora-hänget fick jag av Andreas. 

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...