Sidor

2014-01-14

kalashelg

I fredags när jag hämtade barnen kom Malva emot mig och hoppade av glädje.
-Mamma, mamma, imorgon är det min födelsedag!
Jag försökte förklara för henne att det inte var hennes födelsedag, men att hon skulle ha kalas för sina kompisar.

Så i lördags hade vi vårt livs första barnkalas "på riktigt". Fyra glada tjejer kom, två mammor stannade kvar och drack kaffe. Det var paket, fika med tårta och massa lek med fiskdamm som avslutning. Jag tror bestämt att det var en trött men nöjd tjej som somnade blixtsnabbt.

I söndags var det dags för kalas nr 2. Nu var det dags för släkten att komma. Mormor, morfar, farmor, farfar, kusiner med föräldrar och syssling med föräldrar. Vi var 15 st som mumsade gott fika. Malva fick återigen jättefina presenter och kände sig väldigt uppskattad.

Nu har vi ett kalas kvar, och det är ett litet kalas på fredag när det faktiskt är hennes födelsedag. Andreas är inte hemma då, (därav kalasen i helgen) men Malva ska få sina presenter från oss och så ska hon få önska middagsmat.

Till kalasen hade hon önskat sig Hello kitty-tårtor. Jag hade varken tid eller talang för att göra dessa tårtor själv, så de beställdes från Ica Maxi. Jag ringde och beställde och lät dem bestämma motivet själva, och vi blev jättenöjda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...