Sidor

2014-01-19

Sång i slottsmiljö

Jag har tillbringat helgen på Haga Slott utanför Enköping. Vi samlades kl. 9 i går morse och efter kaffe med smörgås började vi repet. Vi sjöng hela dagen med avbrott för mat. På kvällen hade grabbarna ordnat med musiktävling och skönljudande manskör.

Jag har varit hostig i två veckor, och kan med facit i hand konstatera att intensivt sjungande inte var vad min röst var ute efter. Framåt halv åtta på kvällen fick jag ont i halsen när jag försökte sjunga. Så det var bara att krypa till korset och hålla tyst resten av helgen. Alla försök att ta en ton (eller att skratta) följdes av en hostattack. Nästäppan har tilltagit under dagen och jag kämpar för allt jag är värd för att inte blir sjuk till i morgon. Jag är ensam på jobbet, så jag "måste" verkligen dit. Lika bra att sova lite så kroppen får chans att vila!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...