Sidor

2014-02-15

Juldagen

Jag är mitt uppe i en skivinspelning. Kören ägnar helgen åt att spela in en ny julskiva. Vi håller till i Dingtuna kyrka strax utanför Västerås. Att spela in en (jul)skiva i en kyrka i februari är:


  • inte särskilt stämningsfullt (julen är över och det är alldeles för långt kvar till nästa)
  • väldigt jobbigt (att stå upp och sjunga koncentrerat hela dagar i sträck är som ett helt träningspass för både kropp och stämband)
  • väldigt kallt (för att inte få med bakgrundsljud från uppvärmningen i kyrkan så stänger vi av värmen. Det är mössa, vantar och thermokjol som gäller.
  • väldigt svårt (vi sjunger och sjunger om, och varje tagning bör ju låta likadan, så det funkar att klippa ihop tagningarna)
  • väldigt KUL och förväntansfullt inför resultatet sen. 


Jag var helt slut när jag kom hem ikväll. Är väldigt tacksam över att mina kvällsplaner sträckte sig till soffan, och inte längre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...