Sidor

2014-02-06

Me time!

Jag har dragits med denna förkylning i 5 veckor snart… Jag trodde att den var på väg att ta slut, men så tog den ny fart i början av veckan. Jag borde ta bättre hand om mig, men jag ska erkänna att det kan vara så att lampan släcks aningen för sent om kvällarna. Vilket ju inte gör att motståndskraften blir bättre direkt…
 
Nåja. Man får göra det bästa av situationen. Som i går till exempel. Jag hade klipptid och det var dags för nya slingor. Jag kom till frisören i tid (trots att bussen jag skulle åka med hade gått sönder) och sjönk nöjt ner i frisörstolen. Jag älskar att klippa mig. Cathrin drog fingrarna genom mitt hår och undrade vad vi ska göra idag. Fräscha upp slingorna svarade jag. Nej, sa hon - jag tycker vi lägger i färg i hela håret istället. Sagt och gjort så gick hon och blandade färg. En och en halv timmes ren njutning senare gick jag från salongen med ny fin färg och  kortare snyggare hår.
 
Tog en snabb vända på stan och passade på att köpa stumpbyxor till Malva och pyjamasar till Felix. Han har börjat med den fula ovanan att ta av sig sin pyjamas om det är en one-piece. Två delat går bra. Undrar var de får allt ifrån. Kvällsmaten intog jag på Coffehouse by George. Det blev en spa-tallrik. Man få välja om man vill ha kyckling, räkor eller chèvre. Eller så kan man be dem om lite av allt och det brukar jag göra. Jag satte mig längst in i ett hörn, njöt av min mat, kikade runt på FB och läste min bok. (Ica Maxi släng dig i väggen - det HÄR är egentid!!!)

Sen var det dags för veckans körövning. Det är nära skivinspelning nu och jag valde att sitta och vila rösten under första delen av repet. Det andra delen sjöng jag lite grand på, och det gick lite bättre än förväntat, men inte så bra som önskat. 

Jag hade tänkt lägga ut bilder på före och efter frisörbesöket, men jag är så genomförkyld idag att jag inte känner för att fota mig själv. Så det får bli en annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...