Sidor

2014-03-17

prickar, sång och IKEA

Jaha, då var det lillkillens tur. Malva har gått på förskolan en vecka nu och i lördags vaknade Felix och var alldeles prickig. Stackarn är mycket hårdare drabbad än syrran var. Han har koppor precis överallt. Det kliar och gör ont. Han ligger och gnyr i sömnen och vill inte äta på dagarna. Skönt för mammahjärtat att veta att det snart går över.

I lördags var det halvdagsrep inför Matteuspassionen. Jag kan tycka att passionerna är lite småtrista att repa, men i lördags var vi två körer och jag passade på att sitta i skarven mellan sopraner och altar och därmed bredvid Kristin. Och oj, vad kul det var! Extra bonus var alla fd körkompisar som var med och repade inför detta event. Alltid lika kul att se dem!

I söndags var jag, mamma och Malva iväg till IKEA. Jag hade lovat M att hon skulle få leka i Småland, och då fixade vi det. Det blev ett kort besök, eftersom M slog sig och började gråta så jag blev ditringd för att hämta henne. Vi gick till KappAhl och fixade skalkläder till barnen innan vi gick till Citygross för att handla potatis och två Bamse-böcker. Bamse står högst på listan hos Felix just nu och vi föräldrar har tröttnat på att läsa Bamse och Brummelisa ;)

Min lilla prickekorv. Han har få koppor på ryggen om man jämför med ansiktet :(

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...