Sidor

2013-05-26

Mors dag 2013

Jag fick sovmorgon idag, och när jag kom upp var scones:en nästan färdiggräddade. Jag hann inte mer än upp så utbrister Malva att hon har en present till mig. Det var lika bra att öppna den på en gång för att hon inte skulle spricka av iver och berätta vad som var i. Ett jättefint halsband som hon gjort själv fick jag, och ett armband som jag starkt misstänker att hennes pappa gjorde för att fördriva tiden när Malva pysslade till mig.

Efter frukost pysslade vi lite hemma. Jag tvättade, Andreas fixade i trädgården och barnen lekte. Jag började packa inför resan på torsdag och har skrivit en packlista och valt resväska.

När Felix sovit klart var det så äntligen dags för lunch. Vi tog med min mamma (pappa är i stugan, annars hade naturligtvis han fått följa med!) och åkte till Falkenbergska kvarnen. De serverade endast morsdag-meny idag och eftersom den inte föll oss helt i smaken bestämde vi oss för att åka vidare. Valet föll på Kajplats 9. Barnen delade på en portion köttbullar, jag tog hamburgaren, mamma räkmackan och Andreas tog Angus-biffen. Alla var nöjda med sin mat. Vi åkte hem väldigt mätta och belåtna. Vi bestämde raskt att det inte skulle bli någon kvällsmat idag eftersom lunchen blev så sen. Väl hemma gick jag bärsärkargång på rabarbern (välbehövligt!!!) och fixade till en rabarberpaj. Sååå gott. Det fick bli kvällsmaten idag. Inte så nyttigt med hallå, det är ju morsdag! Förresten kan man säga att firar en födelsedag också, Felix blev 1,5 idag och det är ju värt att firas!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...