Sidor

2013-05-21

På Skansen med Trötter

Igår var vi på Skansen med ÖF. Avfärd kl. 09.00 och Malva och Lovisa satt förväntansfulla bredvid varandra i bussen. Det är ett stort äventyr att åka till storstaden!
                                      
Skansen är stort, tiden knappt och benen korta och orkar inte springa så fort. Men skoj hade vi! Vi började med att ta rulltrappan upp och leta oss mot Lill-Skansen. Där kikade vi teater innan vi åt vår medhavda matsäck. Vi var tre familjer som delade mat och det var hur mysigt som helst att äta i hop. Vi busade och lekte lite vid Lill-Skansen innan vi tog en sväng för att titta på sälar, kossor, getter, älgar, björnar, lodjur och en uggla.





 Efter alla djuren var vi vuxna sugna på kaffe så vi gick ner till marknadsgatan och köpte glass till alla som ville ha. Efter fikat var det hög tid att ta sig ner till entrén igen för det började bli dags att gå till bussen. På hemvägen valde Lovisa att sitta på ett annat säte eftersom hon också ville sitta vid fönstret. Och lika bra var det kanske eftersom Malva somnade innan vi kom över Djurgårdsbron ut på BirgerJarlsgatan ;)


Så kom vi hem och Andreas åkte iväg för att köpa kebabpizza. Den är så stor, att vi var fyra som åt av den och då blev det ändå en bit kvar som räckte till min lunch idag. (och då finns det folk som faktiskt lyckas smälla i sig hela vid ett och samma tillfälle!)

Vid kvart över sju skulle jag lägga Felix. Jag lade mig bredvid på min säng och vips, så hade jag somnat. Vaknade en stund senare och gick upp. Det tog inte många minuter så vaknade även Felix och jag gick tillbaka in till honom. Även denna gång somnade jag... Nu vaknade jag ca halv tio och kände att hoppsan, jag missar ju Mello-finalen. Jag bänkade mig framför tv:n och såg bidrag 5-23 sen somnade jag igen... Det var min tur att få sovmorgon idag, så jag kröp i säng runt halv ett, strax efter att det blivit klart att Danmark vann. Sen sov jag klockrent till kl. 9 i morse. Man blir helt klart trött av att traska runt på Skansen en hel dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...