Sidor

2011-05-24

blåsväder

Började dagen med att gå på utvecklingssamtal på M:s dagis. Stolta som tuppar gick vi därifrån A och jag. Vi visste visserligen redan innan att vi har en underbar liten tjej, men det är ju allid kul att få höra det av någon utomstående som dessutom tillbringar så många timmar med henne varje dag. Men det ska erkännas att varje gång vi är på sådana här samtal så ifrågasätter jag våra val. Vi har ju valt att jobba heltid båda två för att kunna leva det liv vi lever. Ibland ifrågasätter jag om det verkligen är värt huset och alla sakerna att inte få dela M:s vardag. Men samtidigt är det ingen idé att ångra de val vi gjort utan vila i dem och verkligen vara i nuet de stunder vi har tillsammans som familj istället.

Det blåser storm idag. Till jobbet var det ju någorlunda ok eftersm jag hade medvind. Men hem var ingen lek. Jag var helt slut! Stundtals kom jag ingenstans utan stod still trots att jag trampade av glatta livet. Förutom en riktig genomkörare träningsmässigt, så fick jag lätt huvudvär och illamående av blåsten också. Nu när jag varit hemma ett par timmar börjar det försvinna. Jag hoppas verkligen att det här blåsvädret går över snart!

2 kommentarer:

  1. Anna, jag förstår precis vad du menar valet att ha barnen på dagis och mista tid med dom =( Men man få se till att det blir/är kvalitet på den tid man har!!! Visst blir man så lycklig när man går på dagissamtal och får höra gott om sitt barn =) Gravitationen ja.... var på en föreläsningen med Susanne Lanefeldt för typ snart 15år sedan hon sa att rumpan sjunker 10dm under ens livstid ;-) hahhaaa.....

    SvaraRadera
  2. Du får cykla försiktigt, jag hatar att cykla när det blåser såhär mycket. Hoppas att det har gått över nu. Jag förstår att du helst skulle vara hemma mer med M, om jag och Håkan någon gång får barn så vill jag vara hemma så mkt som möjligt, men jag kanske ändrar mig efter något år ;-), det vet man aldrig. Ses imorgon!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...