Sidor

2011-05-15

Det närmar sig med stormsteg!

Skrivet den 12/5 men bloggen ville inte riktigt som jag...

Idag blev det plötsligt lite mer påtagligt. 3 veckor kvar... sen är jag fru istället för fästmö.

Vi träffade prästen och hade vigselsamtal idag och det gick upp för mig att det faktiskt är på riktigt. Än så länge är jag mer förväntansfull än nervös, men jag misstänker skarpt att känslorna kommer att byta plats när det närmar sig.

Efter mötet med prästen träffade vi organisten. Hon spelade några exempel på in- och utmarscher och nu har vi bestämt oss. Det kommer att bli jättebra. En litet ögonblick funderade vi på att ta Drottningholmsmusiken för att hylla och reta våra vänner K och H ;) men den här dagen ska ju handla om oss, så vi valde musik som är mera "vi". Helst vill vi att några ur min kör ska sjunga, men det verkar luta åt att vi får välja ett annat alternativ. Jag skickade ut förfrågan för snart en vecka sen, och av fåtalet som har svarat så är det inte många som kan. Så vi har frågat en av mina vänner om hon kan tänka sig att sjunga solo istället, och jag vete sjutton om inte det är ett bättre alternativ egentligen.

Det är fortfarande några saker kvar att fatta beslut om och genomföra. På söndag har vi bröllopsplanering tillsammans med vår koordinator, tärna och marskalk. Jag hoppas att det mesta trillar på plats då!

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag älskar ju drottningholmsmusiken ;-), men det är helt rätt att ni ska ta det som är ni!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig dag ni har framför er. Jag är verkligen avundsjuk. Minns för 3 1/2 år sedan när vi planerade vårt bröllops som bäst. Njut njut njut av varenda ögonblick, det är allt jag kan säga. KRAM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...