Sidor

2011-05-20

värsting vecka

oj,oj,oj vilken vecka jag har haft. Måndag var ok... i tisdags jobbade jag drygt en timme längre än vanligt för att förbereda inför onsdagen. På onsdag morgon bytte vi vårt bildvisningssystem på jobbet. För att alla användare skulle kunna se bilder på onsdag morgon var vi tvungna att göra några justeringar strax före bytet. Så jag och mina kollegor kom överens om att ses kl 06.15. Det hade inte varit så jättejobbigt att kliva upp vid fem, om inte M kommit på att sova var en dålig idé. Hon var vaken och gallskrek i princip konstant mellan 01 och halv fyra... Tack och lov för A som gick upp och spenderade de flesta timmarna med M i hennes rum. Tyvärr hjälpte inte stängda dörrar, hennes skrik gick igenom och det blev inte så många timmars sömn som jag önskat.

Onsdagen var en väldigt intensiv dag. Det mesta med uppgraderingen gick bra, men det fanns även en del saker som vi var tvungna att åtgärda direkt. Vi stämplade ut 17.45. Jag är tacksam över att 11,5 timmars arbetsdagar inte hör till vanligheten. Helt slut stressade  jag iväg till kören. Det var inte fullt lika kul den här veckan, mycket beroende på att vi var ganska få som var där. Sen hem och i säng. M körde en vaken natt till...

Men det har varit lite kul som hänt också. I går hämtade jag klänningen! Den är så fin och med underkjolen till blev den ännu finare! Det hade tagit dem 4!!! timmar att ta bort ett lager tyll och stryka underkjolen. Men så blev det ju bra också! Nu hänger klänningen i bastun och väntar på den stora dagen.

Idag var det dags för nästa hämtning. Med andan i halsen kom vi till guldsmeden ett par minuter innan de stängde. Så nu har vi världens finaste ringar hemma. Så otrolig tur att vi inte hämtade dem tidigare, för jag kommer ha svårt att låta bli att använda dem! Nu måste jag bara bärga mig i två veckor till!

1 kommentar:

  1. ÅÅåh, vad kul att ni har fått hen både ringarna och klänningen. Nu är det verkligen nära! =0). Bra jobbat den här veckan med allt extrajobb. När är ni klara egentligen? Hoppas att det är snart iallafall ;-). KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...