Sidor

2010-09-07

den stora frågan


Jag ÄR motiverad, jag SKA komma i mål, men varför ska det vara så svårt att göra en nystart? Det gick ju så himla bra i början av sommaren, men sen har det sakta men säkert runnit ut och jag har tillåtit mig mer och mer. Jag blir arg och besviken på mig själv. Hittar på massor av dumma ursäkter, och tänker att "jaja, men det var ju bara idag - i morgon är en annan dag, då kör jag igång igen på riktigt. Och så kommer morgondagen. Frukost, fm-fika och lunch brukar funka ok. Sen kommer det stora suget, som på beställning varje gång jag har bestämt mig. Så då tänkte jag att jag kör ett par veckor på helfart igen. Då är det plötsligt stört omöjligt att hitta tid i kalendern som funkar. Antingen är det bjudmiddag med jobbet, eller så är det utlandsresa med kören, eller något annat som händer där det är svårt att få till det om jag bara dricker.

JAG VET! Ständigt dessa ursäkter.... Det är väl egentligen bara att skita i  vad som är på gång och köra hårt. Det vore ju härligt med ca 10 kilo mindre inför solsemestern i november. Det är 5 veckor på soppor. Det går ju om jag verkligen vill. Så nu handlar det bara om att hitta viljan och orken som ligger där under ytan någonstans...

Jag vill, jag vill, jag vill - jag ska, jag ska, jag ska!!!!


1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅ som jag känner igen mig! Hur svårt kan det vara???

    Vi vill, vi ska, vi KAN!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...