Sidor

2012-10-15

Goda kycklinggrytan

Idag har regnet öst ner hela dagen. Alltså, det började lite lätt med hällregn och nu ikväll när jag och mamma var iväg till Maxi så var det värsta skyfallet ute.

Så den planerade playdaten utomhus fick bli flyttad inomhus istället. L,L och E kom hem till oss efter lunch så tjejerna fick rasa av sig lite. Kan inte rå för tycka att det är ganska skönt för oss alla att det är vardag med dagis i morgon igen.

Till middag slängde jag ihop en improviserad kycklinggryta. Naturligtvis glömde jag att fota den, men här är i alla fall ungefär hur jag gjorde.

1 kilo kycklingfilé
1 gul lök
3 små morötter
1 röd paprika
1 burk kokosmjölk
1 liten burk ananasringar
salt
peppar
curry

Skär kycklingen i bitar, hacka löken, slanta morötterna och skär paprikan i små bitar. Stek i stekpanna tills kycklingen är nästan genomstekt och grönsakerna mjuka. Skär ananasen i bitar och häll i grytan tillsammans med kokosmjölk. Krydda med salt, peppar och curry efter smak. Låt småputtra medan riset kokar.

Nästa gång tänker jag att man skulle kunna lägga till minimajs och bambuskott men det gör man ju som man vill. Självklart kan man byta ut riset/komplettera med fler grönsaker eller sallad men det skippade vi idag.

2 kommentarer:

  1. Det lät gott, det vill jag prova! Ananaspajen fick bra betyg av kvällens gäster, tack för tips och recept. Lovely! (Det blev en liten bit kvar som jag förhoppningsvis får njuta av imorgon ;-)

    SvaraRadera
  2. Låter gott! Peter gör en kycklinggryta med kokosmjölk som är så god. Får dock passa mig lite, kokosmjölk är dyrt...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...