Sidor

2014-06-28

Syskon

Det är något speciellt med syskon, och jag är så tacksam över att vi fått 2 barn. När jag var liten bråkade jag en hel del med min bror men vi är goda vänner idag. Jag kan inte svära på att vårt förhållande hade varit lika smärtfritt om vi bott närmare varandra, men nu är det definitivt så att tiden är för kort för att bråka när vi väl får chans att ses.

Min bror kom och hälsade på oss i två veckor under juni. Han kom samma dag som Malvas förskola hade sommarfest med Eurovision Song Contest. Eftersom jag vet att M blir lite blyg när det väl gäller, så bad jag Tomas att inte ge sig till känna förrän efter hennes uppträdande. Det uppstod en ganska kul situation när Tomas stod någon meter framför Malva och fotade henne, och hon inte såg honom.

Vi fick njuta av Tomas sällskap och barnen visade sig från sina bästa sidor. (Det gör de för det mesta, men ändå) Morbror Tomas har verkligen ett speciellt ställe i deras hjärta och apropå hjärtan, så värmer det mitt mamma-hjärta att mina barn kommer så bra överens och har roligt ihop.


2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med syskonkärlek!

    Jag fick frågan från vänner om inte våra barn slåss. What? Nej det gör de inte och skulle de göra det skulle vi omedelbart sätta stopp för det. Tydligen slåss deras barn mycket. Hade inte E och A lekt så otroligt bra som de gör vet jag inte hur senaste halvåret skulle ha funkat...

    SvaraRadera
  2. Våra barn bråkar ibland, men det är bara när de är hungriga eller trötta. Slåss gör de väl egentligen inte, men det blir en del knuffar och framför allt leksaker som rycks ur händerna. I de lägena så förklarar jag för dem hur ledsen det gör mig när de inte håller sams. Sen gör vi vad vi kan för att få dem att vara överens, alternativt särar på dem tills alla lugnat ner sig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...