Sidor

2016-04-16

Skitdator

Min laptop är gammal. Det känns supertrist att en pryl är gammal när den endast har 5 år på nacken, men så är det nu i vårt slit och släng samhälle. Jag hade gärna haft burken kvar ett tag till, men när det tar en halvtimme att start upp den, och den hela tiden fryser och programmen inte svarar, då är det bara att inse att det är dags för pension.

Det trista är bara att lägga pengar på en ny. Jag behöver ju inget speciellt egentligen. Jag skriver styrelsemötesprotokoll och surfar, sen sparar jag ju en del kort på datorn också, en sorts mellanlagring innan de kopieras över på en extern hårddisk. Men det är ju ändå några tusenlappar som går.

Så en vacker dag när solen skiner eller inte skiner blir det till att ge sig ut och kika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...