Sidor

2011-03-02

Energikick


Onsdag är kördag. Det är fascinerande hur glad och uppåt man kan bli av att sjunga ihop med andra människor. Vi var inte lika många idag som vi brukar vara. Många var iväg på sportlov. Men det lät väldigt bra, speciellt om manskören. Njutning på hög nivå.

När jag kom hem efter repet möttes jag av en liten trött och snorig tjej som satt vid köksbordet och räknade pärlor. Hon hostade så mycket att hon vaknade. Vi tankade med Bislovon och näsdroppar och lade henne igen. Hon somnade efter ca 10 minuter och det verkar som att hostmedicinen hjälpte, för än så länge är det tyst från hennes rum. Får se hur det blir i morgon. Hon kändes lite varm i dag, men det kan bero på att jag var kall om händerna när jag kom utifrån. Ville inte ta tempen p henne heller, dels för att hon tycker att det är så obehagligt och dels för att vi satt på henne en "påse" för att ta ett urinprov. Så jag ville inte störa. Den senaste veckan har hon varit väldigt känslig när vi bytt blöja och tyckt att det är obehagligt när vi tvättat. Så jag väljer att respektera henne. För natten är det oväsentligt om hon har 37,8 eller 38,2 i temp. Är hon varm i morgonbitti kollar vi då om de tär läge för dagis eller inte.

1 kommentar:

  1. Skaffa en örontermometer! Oslagbart när dom är lite större tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...