Sidor

2011-03-05

Pulka


I går morse hade vi inget planerat för lördagen. Mer än att jag planerade att åka och handla lite. Tyvärr ett vanligt lördags"nöje". Men så pratade jag lite med mamma på eftermiddagen och hon föreslog en promenad eftersom hon hört att det skulle bli fint väder idag. Lite senare på dagen pratade jag med Å och hon berättade att planen var en tur till Björnön under helgen. Eftersom både jag och A kände oss lite hängiga och hade ont i halsen valde vi att inte bestämma något förrän idag morgon.

I morse kände jag mig lite fräschare än igår, så vi beslutade att det blir en tur till Björnön med Å och barnen. Så jag stack iväg fort som attan och handlade (bland annat inköptes en mattermos till varmkorven) och så åkte vi iväg bilen fullpackad med vagn, mat och pulka. Mina föräldrar frågade snällt om de fick följa med och självklart fick det, det är ju jättekul ju fler man är!

M somnade i princip i det ögonblicket som vi satte henne i vagnen. Så vi fällde ryggstödet och så fick hon sova bäst hon ville =)

Vi andra tog en promenad på isen (min mamma och pappa) och resten åkte pulka. När promenadarna kommit tillbaka packade vi upp all mat och mumsade korv med bröd, bragokex, kanelgifflar, kaffe och varm choklad. Jag är inte så förtjust i varmkorv egntligen, men i friska luften är det mycket godare.

Efter maten åkte vi lite mer pulka i väntan på att M skulle vakna. Hon fick i sig en korv och sen började vi plocka ihop oss lite smått. 2 timmar i sol och vind räckte, sen var både vuxna och barn ganska trötta. Men det var jättemysigt!

3 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig dag gumman! Fick M provåka någon gång? KRAM

    SvaraRadera
  2. en gång åkte hon, med mig. Men när jag frågade om hon ville åka igen så började hon gråta. Självklart slapp hon åka mera;)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni har haft! Vi ska snart ut och åka pulka utanför oss jag och Elsa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...