Sidor

2011-03-08

Fettisdagen


Så har det gått ännu ett år, och ännu en fettisdag utan att jag ätit semla. För att klargöra för alla vilken bedrift detta är så vill jag bara meddela att jag ÄLSKAR semlor. Förra året gick jag på soppor och hoppade över av den anledningen. I år äter jag inte pasta, ris, potatis, bröd eller annat självklart socker och hoppar av den anledningen. Men nästa år, då ni, så ska jag njuta riktigt ordentligt av min fettisdagsbulle! Bara så ni vet. Då ska det inte "bantas" eller soppas eller vaktas vikt. Inte den tisdagen i alla fall!

Så vill jag passa på att gratta min blivande svärfar som fyller år idag!

Och så vill jag skicka en särskild hälsning till en speciell vän, K. Semmeldagen är lite speciell för man kan säga att det är årsdagen av när vi "träffades" och började umgås. Du är världens goaste och gör världen lite roligare att vara i. Du betyder jättemycket för mig! Kram

Bilden lånad från nätet

Jag har aldrig bakat egna semlor. Kanske ska ta chansen nästa år? Någon som har ett smarrigt recept på semlor att dela med sig av?

3 kommentarer:

  1. Åh gumman, nu sitter jag här på tåget och bölar. Å så hoppas jag att det är mig du menar,;-) för om inte minnet sviker så var det MK-möte hemma hos dig då år 2002 =0) det året var det jag som bantade. Det borde jag göra nu med men har liksom inte kommit till skott än ;-) Du betyder så himla mycket för mig Anna! Vihinner inte ses så mycket som jag vill men du ska veta att du är en väldigt bra och fin vän! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Nu måste jag beundra din karaktär! Jag ÄLSKAR semlor och kan svårligen tänka mig att inte äta en sådan åtminstone på fettisdagen. Faktum är att jag äter semlor från nyår till Påsk. :-) (Du kanske kan göra som min dotter och bara äta grädden`:-D)

    SvaraRadera
  3. Kristin: Det är klart att det är dig jag menar! Vi får fira 10-års jubileum nästa år med hemlagade semlor i massor (då kan man välja själv hur de ska smaka)

    Petra: Vad gör man inte för att ha så liten klänning som möjligt på den stora dagen? Bara grädde tycker jag inte är så gott, även om det det är väldigt ont om kolhydrater i den;) Nästa år tänker jag inte tacka nej!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...