Sidor

2011-03-03

förväntan


Idag var vi iväg till en guldsmed. Det var en annorlunda upplevelse måste jag säga! Den här guldsmeden har sin ateljé hemma i sin källare. Vi kom till adressen, inte en skylt eller något annat som talade om att vi var på rätt ställe. Vi ringde på och det kom en kvinna och öppnade dörren. Hon sa inte hej eller något annat utan visade vara med sitt kroppsspråk att vi var välkomna in. Jag kände mig tvungen att fråga om vi kommit rätt... Nere i källaren fick jag till svar. Jag gick först ner för trappen och fick i någon hundradels sekund en otäck känsla i maggropen. Här skulle man kunna försvinna utan att någon visste vad vi tagit vägen. Kvinnan som betjänade oss var väldigt kort i tonen och nästan avståndstagande. Vi beskrev vad vi var ute efter och först i början kände jag bara att nej, vi skiter i det här och beställer ringar någon annanstans. Jag kan inte säga vad det var som ändrades eller när, men plötsligt tvärvände det och hon blev glad och trevlig! Fascinerande! Besöket slutade i alla fall med att vi beställde nya förlovningsringar och alliansring till mig. Om ca en månad är de klara! Ska bli så otroligt spännande att se det färdiga resultatet!



2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt gumman!!! Du behöver inte avslöja hur de ser ut men jag är såååå nyfiken ;-) Ska bli skoj att se dem i juni...eller börjar ni använda förlovningsringarna nu innan??? PUSS

    SvaraRadera
  2. Vi får ju ringarna om ca en månad, så det kommer vara svårt att låta bli att använda förlovningsringarna...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...