Sidor

2011-03-19

fullspäckat


Vilken skillnad vädret gör på humöret! Idag är en mycket bättre dag än i går! Vaknade sju i morse, men lyckades få M att ligga någorlunda stilla och tyst i en halvtimme. Sen smög hon och jag upp så A fick ligga kvar en liten stund. Vi har inte bestämt något, men de senaste veckorna har det med automatik blivit så att jag kliver upp på lördagen och så får jag sovmorgon på söndagen. Härligt =). Vi började med att titta på Teletubbies. Världens tråkigaste tycker mamman, men dottern älskar det och vill inte se något annat trots att vi föreslår och väljer andra filmer. Nåja, jag låg i soffan med en filt över mig och slumrade i nästan en timme till, så egentligen kvittar det vad M tittar på. Halv nio var det så dags för tjejerna att äta frukost och runt nio kom A upp. Vi åt frukost länge och tog det lugnt. Runt halv tolv kom Å med sina tjejer och vi gick ut på promenad. M var trött så vi fick henne att somna i vagnen. Men en och en halv timme i backen och lekparken blev det allt. Det var obeskrivligt underbart i solen och över +10 om man satt i lä.

När vi kom hem var det dags för lunch och sen vilade jag en liten stund innan jag stack ner på Culturen för att se föreställningnen "Fångad i nätet eller Alla vi som hatar Frida". Det är en ungdomspjäs spelad av ungdomar som handlar om nätmobbning. Väldigt bra och otroligt duktiga ungdomar!


Jag handlade lite på väg hem och hann knappt innanför dörren innan vi var på väg hem till mamma och pappa på kvällsmat. Vi skypade lite med min bror och tittade på ett avsnitt av Solsidan (mamma fick första säsongen i present av oss förra helgen). Senv ar det dags att ta med M hem så hon fick komma i säng. I kväll somnade hon i princip ovaggad. Gullunge.

Nu sitter jag och A och tittar på tv. Jag myser med morotsstavar, röd paprika och gurkstavar och lite taco-dip. Okej, taco-dipen är väl kanske inte världens bästa ut viktminsknings-synpunkt. Men ibland måste man få unna sig något. Och det är ju bra mycket bättre än röret med Pringles som A knaprar på =)

1 kommentar:

  1. Min lilla Claris är fullkommet galen i Teletubbis ska ses varje dag!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...