Sidor

2011-03-30

Vänner


De av er läsare som känner mig IRL vet att jag just nu sitter i främre vagnen i livets berg-och-dalbana. Topparna är lagom höga men dalarna är ganska djupa. Det är ju så livet är ibland. Det brukar jämna ut sig efter ett tag. Bara tiden får ha sin gång.

Och det är i såna här tillfällen som jag är så otroligt glad och tacksam över mina vänner. Vänner nära och längre bort. Bara att veta att det finns så många människor där ute som uppriktigt bryr sig om mig gör att jag blir alldeles gråtmild.

Det är så fascinerande tycker jag hur man träffar sin vänner. En del minns man inte ens hur man träffade andra träffade man av en slump. Några av mina bästa vänner har jag träffat genom kören. Vi har suttit i styrelsen tillsammans och vi har parats ihop som rumskamrater på körresor.

Idag hade jag "för-kör" med K och J. Underbara människor båda två som är fantastiska var och en på sitt sätt. Vi var hemma hos K och hon bjöd på en underbart god Lax- och räkgryta. Här är en bild på den som jag lånad från K:s blogg:

Tack J och K för en underbar eftermiddag tillsammans med er! Det var så otroligt skönt att bara glömma allt jobbigt runt omkring för en liten stund. Jag längtar redan till nästa gång!

4 kommentarer:

  1. Hoppas det snart känns bättre. Det är inte roligt med de där dalarna. Har rätt djupa jag också just nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också!!! Det är så mysigt att få lite lyx i vardagen och umgås med vänner och få skratta och prata och bara vara! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag sänder dig en styrke kram =)

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! Jag köpte Teletubbie huset på Zetterlunds 349:- (hade kostat över 500:- inte klokt) Men skynda dig i såfall det fanns inte många kvar tyvärr =(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...