Sidor

2012-08-06

Dumsnålt?

Jag var på möte med Xtravaganza idag. Jag har känt att det är dags att ta tag i vikten, men inte riktigt hittat motivationen att komma igång. Ursäkterna är många (och dåliga - jag vet!) men är det inte det ena så är det det andra. Så jag tänkte att en kick i baken och någon som kollar mig skulle kunna göra susen.

Allt verkar så bra. Lokalerna är fina, gymmet har nya fräscha maskiner och öppettiderna frikostiga så jag tror att jag skulle kunna träna på tider när gymmet är i princip tomt. Programmet känner jag ju till tidigare och speciellt de mentala bitarna gillar jag skarpt. Men så kommer vi till priset. Jag skulle få hoppa med som Lifetime-medlem och betala mindre än om jag körde från start och ändå blir det väldigt mycket pengar. Lägg sen till att jag är allt annat än en styrketräningsmänniska - jag verkligen hatar att styrketräna, hur ofta skulle jag faktiskt ta mig till gymmet? Dessutom skulle jag vara tvungen att hitta barnvakt varje gång, för F kan inte följa med. Så jag tackade nej till att gå med. Nu är det upp till mig själv att bevisa att jag klarar det på egen hand...

I slutet av augusti öppnar SATS i Västerås. De kommer att ha både gruppträning (som är mer min grej) och gym. Dessutom kommer de att ha mini-SATS, vilket innebär att jag kan lämna M på dagis - gå ner på stan  - gymma - (käka lunch med K ibland?) och sen promenera och hämta M. Så jag kör nog på det istället. Sen ska jag bara få till det där med maten och vattnet och skippandet av allt det onyttiga. Men det har jag ju fixat förut så det bara MÅSTE gå igen!

11 kommentarer:

  1. Börja med långa promenader med F i vagnen. Det är en bra början!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det gäller ju bara att ta sig ut ;)

      Radera
  2. Klart du kommer fixa det! Och även om det är tråkigt - gymma är grymt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, du är ju ett tydligt exempel på hur bra det kan bli! Tack för inspirationen Emma!

      Radera
  3. Det är klart att du fixar det Anna!! Bra med SATS för då är det nära till en nyttig lunch med mig, haha!! Min kost behöver förbättras drastiskt så då kan vi ju peppa varandra att dricka vatten och äta bra mat, å att träna duktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kräftor är bra mat! Vi är ju världsbäst på att skippa tillbehören. =)

      Radera
  4. Vatten är värst! Har så jäkla svårt att få i mig det, klarar kanske typ 2 glas på en hel dag och det med ansträngning..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vattnet är inte så svårt egentligen, jag ska bara komma ihåg det! Men bara jag får in rutinen med ett glas före mat och ett glas efter mat så brukar det funka. Kan du inte smaksätta vattnet med citron eller färska bär för att det ska bli lättare att dricka?

      Radera
  5. klart du kommer fixa det :D Vi får peppa varandra?

    SvaraRadera
  6. Det var inte dumsnålt av dig! Jag gillar inte xvagnaza för flera jag känner får fina resultat snabbt men ingen av dem har lyckats hålla sig slanka efter ett tag. Och fruktansvärda hutlösa priser!! Och så den där soppan? Nej Anna, det gjorde du rätt i att skippa! Bra!
    Du kommer såklart att fixa det här på annat sätt. Det är himla bra om man hittar sig en träningskompis och bestämmer tid med för då måste man iväg till gymmet eller ut på promenaden. Och maten... jag vet, den är så himla värst, det tycker jag som gärna hade ätit godis istället för mat varje dag... men den är så sjukt betydelsefull för att det ska funka. Man måste ge kroppen vad den vill ha,vad den behöver och inte vad huvudet vill ha eller behöver.
    Jag mår så himla mycket bättre när jag är i form och det brukar kunna sporra mig även de djupaste dagarna. Jag ska nå dit jag vill. Jag bara ska!
    Och du, tackl för din fina kommentar om min förändring på bilderna en vecka efter FL och idag. Så fin du är! Och där ser du att en förändring är verkligen möjlig. För alla!
    Hejja dig!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...