Sidor

2012-08-30

Vår 9-månaders

Väl hemma var det dags för vägning och mätning av bebis. Fattar inte att tiden rusar iväg så fort. Nu har han funnits lika länge utanför magen som inuti.

Vår kille vägde idag nästan 8kg. 7950g stannade vågen på och han är numera 69.3 cm lång.
Han har 6 tänder, 4 uppe och två nere.
Han äter vanlig mat till alla mål och ammar mellis och på natten. (ibland också för att somna, men det ska jag försöka vänja av honom nu så jag kan gå på kören med gott samvete)
Pincettgreppet övas på så fort tillfälle ges och det är kul att äta själv.
Inget är längre säkert, F ålar fram med blixtens hastighet och ibland slänger han in ett krypsteg.
Han ställer sig upp mot möbler, och enligt utsago har han gått utmed en soffa (inget jag sett själv och därmed tar jag det med en nypa salt)
Favoritlekar är allt som har med elektriska sladdar att göra, och han bokstavligen älskar att bada. Vem vet, kanske blir det en liten kock av honom när han växer upp?



2 kommentarer:

  1. Bra jobbat F!!! Det får jag förhoppningsvis se nästa tisdag ;-) jag längtar redan!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...