Sidor

2012-08-09

Tillbaka till verkligheten

I förmiddags hade jag lönesamtal med min chef. Vi pratade om mig och mitt förhållande till jobbet utifrån ett formulär som används i vårt landsting. Tycker väl inte att det är världens bästa verktyg, men det finns inget alternativ så så får det bli. Efter det här samtalet återkommer min chef med vad hon tänker ge mig i lön och så får jag antingen godta det eller försöka förhandla mig till något annat.

Det var superkul att vara tillbaka på jobbet en kortis. När jag inte har varit där på länge så inser jag hur mycket jag faktiskt saknar att vara där. Visst klagar jag ibland på att det är söndag och arbetsdag morgonen efter, eller att semestern snart är slut och att den varit för kort och visst önskar jag att arbetsdagarna och veckorna var kortare men jag kan inte sticka under stol med att jag har turen och förmånen att verkligen trivas på min arbetsplats och med mina arbetsuppgifter och arbetskamrater. Det betyder inte på något sätt att jag kommer att gå tillbaka till jobbet tidigare än planerat, men när det väl är dags att återgå så vet jag att det kommer att bli bra det med. Men nu ska jag fortsätta att njuta av det viktigaste och underbaraste jobbet av alla, att vara mamma :)

Apropå jobbet så fyller en av mina arbetskamrater år idag. Det här kortet landade (förhoppningsvis) i hennes brevlåda idag:


2 kommentarer:

  1. Jag älskar oxå mitt jobb men har alltid ångest efter sommaren men det är nog för att man är ledig så länge...och är rädd att kläderna ska sitta tajt... Fint kort förresten! Använt guldstämpeldynan? =)

    SvaraRadera
  2. Tjusigt kort! När jag blir"stor" vill jag också hitta ett jobb som jag trivs på! Jag längtar efter det ibland men försöker att njuta av nuet så gott det går :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...