Sidor

2012-08-14

K9

Att bo i en större småstad i närheten av Stockholm har både för och nackdelar. En tänkbar nackdel är att det inte finns några bra restauranger. Till vår stora lycka så har vi flera stycken och idag testade vi en av de nyaste - Kajplats 9. Det är en bar, restaurang och saluhall som serverar mycket god mat, en hel del fisk och skaldjur men även kött. Vi bestämde oss för att bjuda med mormor och morfar på lunch idag. Det var en av de sista chanserna innan A ska tillbaka till jobbet och idag var det fint väder så vi passade på. Alla valde olika och vi testade strömming, lax- och räksallad, Black Angus biff, räkmacka och barnburgare. Maten gick fort att få in och smakade supergott! Dessutom var det så mycket att jag och mamma inte orkade äta all vår mat. Dessutom stod vi oss så länge att det är först nu vid tio som jag känner att en kvällsfika skulle sitta fint. Vi åt visserligen en sen lunch, hon var nog runt halv tre när maten kom in men ändå. Jag skulle klassa K9 som en restaurang i vuxenkategorin, så det dröjer nog innan M och F får följa med dit igen. Det är lite för dyrt för att ta med sig i alla fall våra barn, som äter bra hemma, men inte alltid lika bra borta. Men jag och A kommer definitivt att äta där igen!


4 kommentarer:

  1. Kul när man hittar en restaurang man blir riktigt nöjd med!

    SvaraRadera
  2. Ser ju alldeles fantastiskt gott ut det här!
    Skaldjur och fisk är ju dessutom det BÄSTA, jag älskar det! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...