Sidor

2012-08-03

Morfars dag

Idag är det Karin-dagen och min pappas födelsedag. Vi har även skickat grattishälsningar till en liten 2-åring idag :)

Jag har firat pappa genom att få sovmorgon. A gick upp med barnen och bakade scones. Själv fick jag sova till 9:30 inte illa! Sen gick vi ut i trädgården hela familjen. A klippte gräset och jag rensade ogräs i rabatten. Det tog lite tid och innan vi visste ordet av var klockan halv ett. In och fixa lunch, duscha, äta och så smet jag iväg en snabbis för att köpa present till pappa och handla lite. När jag kom hem var svärmor och hennes gubbe här. Vi fikade lite innan alla gick över till pappa för att fira honom och äta en lättare kvällsmat. Jag och F var hemma till 20.30, då sov M sedan länge. Inget särskilt som bjuds på tv så jag roar mig med att läsa bloggar medan A kastar ett öga på OS-handbollen. Imorgon ska vi hälsa på Pettsson och Findus på Julita Gård, så det är väl egentligen dags att krypa ner i sängen.

Just ja, M ville jättegärna måla sig med sina ansiktsfärger idag. Så vi letade reda på dem. Men inte nöjde hon sig med att måla sitt eget ansikte - nej, mamma skulle ju bli fin hon med ;) eller vad säger du?


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...